نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری نارضایتی ترابی از پستش در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد
سرخط خبرها

ستاره‌های مشهدی در آسمان «عصر جدید» | گفتگو با امیر علیشاهی سرپرست گروه «پدیده‌های ژیمناستیک ایران»

  • کد خبر: ۱۰۳۹۶۴
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
ستاره‌های مشهدی در آسمان «عصر جدید» | گفتگو با امیر علیشاهی سرپرست گروه «پدیده‌های ژیمناستیک ایران»
گروه «پدیده‌های ژیمناستیک ایران» با گرفتن زنگ طلایی از برنامه «عصر جدید» درخشیدند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ ستاره‌های کوچک با حرکاتشان، در آسمان عصر جدید پرنور می‌‎درخشند و از سخت‌گیرترین داور این فصل برنامه تلویزیونی پربیننده شبکه سوم سیما، زنگ طلایی می‌گیرند. گروه «پدیده‌های ژیمناستیک» در تعطیلات نوروزی و در برنامه عصر جدید احسان علیخانی باکیفیت‌تر از هر اتفاقی درخشیدند و توانستند نام ورزش مشهد را در پربیننده‌ترین برنامه نوروزی رسانه ملی بر سر زبان‌ها بیندازند. گروهی متشکل از بیست بچه مشهدی و البته تهرانی که با هدفی واحد روی صحنه این برنامه به اجرای برنامه‌ای متفاوت پرداختند و نه‌تن‌ها نظر داوران را جلب کردند، بلکه در کانون توجه مردم قرار گرفتند.

کوچولو‌هایی که تفاوتی بزرگ با همه شرکت‌کنندگان سال‌های گذشته این برنامه داشتند و آن‌هم اینکه ورزش حرفه‌ای به‌معنای تمام را روی صحنه اجرا کردند و دیگر آنکه هنوز در سنی هستند که می‌توانند به ستارگان آینده ژیمناستیک نه‌تن‌ها در ایران و آسیا بلکه در جهان بدل شوند. نکته عجیب و جالب درباره این بچه‌ها آنکه بیشترشان از حاشیه‌شهر مشهد و استعداد‌های نهفته‌ای هستند که حالا دیده شده‌اند و انتظار اندکی رسیدگی برای بدل‌شدن به ستاره‌های آینده دارند.

از رأی قرمز تا زنگ طلایی!

بیست کودک پنج تا سیزده‌ساله یکی پس از دیگری در میان هیاهو و تشویق تماشاچیان حاضر در سالن روی صحنه عصر جدید می‌آیند. با آن لباس‌های فرم ژیمناستیک و بدن‌های کشیده‌ای که طبیعت این رشته مادر ورزشی است. داوران عصر جدید هم چشم به چشم احسان علیخانی و بیننده‌های میلیونی این برنامه به تماشای این بچه‌ها نشسته‌اند. نمایشی خارق‌‎العاده روی رک، دار حلقه، تاتامی و... با نظم و انضباطی زیبا و نمایشی درخور.

در این بین صدای موسیقی اکسیژن‌طور هم بر فضا حاکم می‌شود. با این‌همه در پایان نمایش دل‌انگیز سه داور از چهار داور به اجرای پدیده‌ها رأی قرمز می‌دهند که تعجب حاضران را به همراه دارد. رأیی که یک شوخی با سازنده برنامه بوده است و بلافاصله بعد از آن مجید اسماعیلی، سخت‌گیرترین داور این دوره عصر جدید، زنگ طلایی را به پدیده‌های ژیمناستیک ایران می‌دهد تا آن‌ها مستقیم به مرحله بعد بروند.

اتحاد هزار کیلومتری برای ژیمناستیک

گروه «پدیده‌های ژیمناستیک ایران» از بیست ژیمناست‌کار پنج تا سیزده‌ساله تشکیل شده که سرپرست این گروه امیر علیشاهی است. علیشاهی که خودش با ۲۶ سال سن از ژیمناست‌کار‌های باتجربه است و سابقه مربیگری هم در کارنامه دارد، درباره بچه‌های این گروه به شهرآرانبوز گفت: «۱۰ نفر از این بچه‌ها مشهدی هستند و ۱۰ نفر هم از شهرستان بهارستان به جمع ما اضافه شده‌اند.» فاصله هزار کیلومتری مشهد و بهارستان البته در هماهنگی بی‌نقص این بچه‌ها تأثیر چندانی نگذاشته است و به‌گفته سرپرست این گروه، دو گروه بچه‌ها در شهر‌های خودشان تمرین می‌کنند و پیش از اجرای مرحله بعد عصر جدید برای هماهنگی نهایی به یکدیگر ملحق می‌شوند و تمرینات نهایی را انجام می‌دهند.

۲ انگیزه برای یک اقدام

سرپرست گروه «پدیده‌های ژیمناستیک ایران» درباره انگیزه‌های تشکیل این گروه و حضور در برنامه عصر جدید گفت: «از یک‌سال‌ونیم پیش تمریناتمان را با نیت عصر جدید آغاز کردیم و هدف اول من هم این بود که ورزش ژیمناستیک را که در رسانه ملی ما جدا افتاده است، به مردم معرفی کنم.»

امیر علیشاهی افزود: «خیلی‌ها در سال‌های گذشته در همین برنامه عصر جدید حاضر می‌شدند و با نام ژیمناستیک حرکاتی آکروباتیک اجرا می‌کردند، ولی حقیقت این است که آن حرکات ژیمناستیک نبود و ما در اجرایمان از همه وسایل و ابزار ژیمناستیک و حرکات تخصصی و حرفه‌ای این ورزش استفاده کردیم.»

چهره جوان این گروه هدف دوم گروه را هم دیده‌شدن این بچه‌ها دانست که به اعتقادش آینده این رشته ورزشی در کشور هستند و اظهار کرد: «این بچه‌ها توانایی قهرمانی آسیا و جهان را دارند و حرکاتی که انجام می‌دهند، حرکاتی است که در سن آن‌ها یک «پدیده» به‌حساب می‌آید.»

باز هم پای «حاشیه‌شهر» در میان است

نداشتن سالن تخصصی برای تمرین و بی‌توجهی به استعداد‌های ناب باز هم درددل‌هایی است که اهالی نمایش «پدیده‌های ژیمناستیک ایران» آن را بازگو می‌کنند. با وجود این، سرپرست این گروه می‌گوید سلطانی، رئیس تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش، سالن ریحانه بهشتی را به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها گذاشته است تا بتوانند در آن تمرین کنند. البته در این میان شاید انتظار بود هیئت ژیمناستیک سالن تخصصی ژیمناستیک را در اختیار این گروه قرار می‌داد که شاید حالا با نمایش درخشان در مرحله اول عصر جدید این مهم رقم بخورد.

علیشاهی می‌گوید: «بعد از گرفتن زنگ طلایی در عصر جدید، بازخورد‌های خیلی خوبی به ما رسیده است و اصلا فکرش را نمی‌کردم این‌قدر توجه مردم به ژیمناستیک جلب شود. مهدی سلاطین، رئیس اداره ورزش‌وجوانان مشهد، هم بعد از زنگ طلایی پای کار آمد.» سرپرست پدیده‌های ژیمناستیک ایران با اشاره به این مطلب که بیشتر بچه‌های گروهش از حاشیه‌شهر هستند، خاطرنشان کرد: «امیدواریم در ادامه راه مسئولان محترم شهری که همواره حامی کشف استعداد‌های حاشیه‌شهر هستند، به ما کمک کنند تا بتوانیم این بچه‌ها را به بهترین نحو سامان‌دهی و روانه ادامه مسابقه کنیم.»

آینده ژیمناستیک از آن «پدیده‌های ژیمناستیک ایران»

«آینده ژیمناستیک ایران از آن همین بچه‌هاست.» امیر علیشاهی با اذعان این مطلب افزود: «در ادامه مسیر باید این بچه‌ها حمایت شوند تا بتوانند در عرصه قهرمانی هم خوش بدرخشند و به همین نمایش در عصر جدید محدود نشوند.» حسین معماریان، رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان‌رضوی، هم دراین‌باره اظهار کرد: «این بچه‌ها امروز زیرگروه ورزش قهرمانی ما هستند و مستعدند که در مهره‌های آینده ژیمناستیک کشور باشند. همین حالا یکی از بچه‌های همین گروه به اردوی تیم‌ملی جوانان دعوت شده و یکی‌دیگر در المپیاد استعداد‌های درخشان ورزش کشور نایب‌قهرمان شده است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->